Stacks Image 26

Nothing beats the real thing...'

Ons moderne leven draait om internet. We volgen alles op het web en berichten komen razendsnel je huiskamer binnen. Bovendien komt alles in beeld: met smartphones en tablets worden duizenden foto's gemaakt en binnen luttele seconden gaan de beelden over de hele wereld.

Musea maken ook steeds meer gebruik van het wereldwijde web. Ze bieden interactieve programma's, 3d-museumbezoek en diverse apps aan. Je hoeft je huis niet te verlaten om over de hele aardbol te kunnen zwerven. Ook Kunst in Zicht gaat mee in die ontwikkelingen en is 'gedigitaliseerd'. Voor het samenstellen van het programma maken we dankbaar gebruik van het internet. Maar! Net als dertig jaar geleden blijven we steeds 'live'.

Met de slogan ‘Nothing beats the real thing!' voerde het Mauritshuis een publiciteitscampagne rond de heropening van het museum. Overal ter wereld hebben mensen een reproductie van Het Meisje met de parel van Johannes Vermeer hangen, maar er gaat volgens die campagne niets boven de ervaring oog in oog te staan met het originele schilderij.

Wij kunnen dat alleen maar beamen: er gaat niets boven een 'ouderwetse' lezing of een gids die een boeiend verhaal vertelt, of het samen op pad gaan om de kunst in werkelijkheid te beleven.

Juli 2015

© Cc 2020 | Privacybeleid